rezultatele programului

ANUL ȘCOALR 2021-2022

După doi ani de pandemie ne-am întors printre elevii adolescenți de la Școala Generală Nr. 1 din Gherla și Liceul Teoretic „Avram Iancu” din Cluj-Napoca.

Pe parcursul a două luni de zile, în cadrul mai multor întâlniri, am dezbătut subiecte precum:

  • neurochimia relațiilor intime;
  • ce pericole implică consumul de pornografie;
  • ce sunt infecțiile cu transmitere sexuală;
  • care sunt etapele concepției;
  • ce este criza de sarcină;
  • care este rolul prieteniei în construirea relațiilor romantice sănătoase;
  • ce este fidelitatea;
  • cum ne poate afecta debutul sexual la o vârstă prea mică.

Mulțumim pentru cooperare elevilor, părinților și profesorilor!

DESPRE NOI, ADOLESCENȚII: Discuții cu elevii de la Asociația Elevilor din Cluj

Prima întâlnire, 12 mai – Viața dinaintea nașterii:
  • cum are loc concepția;
  • când începe viața;
  • răspunsuri la întrebări dificile: Cum privim criza de sarcină dacă aceasta se formează în urma unui viol? Este sau nu este embrionul o ființă umană?
A doua întâlnire, 19 mai – Prietenie, îndrăgostire, dragoste: 
  • ce presupune o relație
  • diferența între dragoste și îndrăgostire 
  • dragostea bazată pe: răbdare, atenție, dăruire, fidelitate.
 

DESPRE NOI ADOLESCENȚII: prietenie, îndrăgostire, dragoste”

Cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului, Asociația Clujul pentru Viață a organizat un workshop pentru elevii claselor a 7-a de la Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” din Cluj-Napoca.

Activitatea a fost organizată în completarea informațiilor primite de elevi pe parcursul anului școlar 2021-2022 în cadrul orelor de biologie, despre sănătatea sexual-reproductivă. Programul a fost împărțit în două părți. Prima parte a conținut o expunere de maximum 40 de minute în care un reprezentant din cadrul Asociației Clujul pentru Viață a vorbit despre următoarele subiecte:

  • rolul prieteniei între băieți și fete la vârsta adolescenței
  • ce este integritatea sexuală și ce rol are la această vârstă
  • ce înseamnă stima de sine și rolul acesteia în relațiile romantice dintre adolescenți
  • importanța relației cu părinții în contextul experiențelor romantice de la această vârstă
  • importanța amânării debutului vieții sexuale până la maturitate și asumarea responsabilității prin căsătorie.

A doua parte a activității a constat într-o sesiune de întrebări și răspunsuri.